King ThailandA Suan Lum Night Bazaar fele tartva, a Rama IV uton (amit itt Ram-Si-nek mondanak), at kellett keljek az ut masik oldalara. A Rama IV egy 2x4 savos ut leven, nem tartalmaz zebrakat, hanem feluljarokon kell biza a tuloldalra eljutni. Tettem is volna ezt, mikor a feluljaro lepcsojenek alljan ket rendor allt, akik szepen megallitottak. Eloszor nem ertettem mi van, gondoltam tul sokan vannak a feluljaron, amikor lejonnek, akkor mehetunk mi. De masodik probalkozasomra is hatarozottan visszapattantam, majd olyasmi szavak jottek, ming "Csing Tajland" meg hogy "ve'jt". Es akkor lattam, hogy biza furcsa maga az ut is, a balra tarto irany nagyjabol ures, holott este fel 8 van, tele kellene lennie. Ezt megjobban alatamasztotta a jobbra meno irany telepakolt kontrasztja, lepesben balado dugojaval. A rendorok meg folyamatosan ertekeztek kollegaikkal a CB radion. Es akkor leesett: a Thai kiraly fog erre haladni, ezert a nagy felhajtas. Ill. ezert nem lehet felhajtani a feluljarora. Es valoban, par perc varakozas utan, rendormotorsok es rendorautok utan ket csunya sotetuveges SUV haladt el, tovabbi rendorjarmuvek elott. Hat o volt a Thai Kiraly, akar egy bronx-i bandavezer is lehetett volna, kocsija stilusabol kovetkeztetve. A Kiraly, aki rajta van a penzek hatuljan, majdnem minden. Eleg csunya a szemuvege, de kerdes, hogy van-e lehetosege valtoztatni ugy, hogy ra van a fejere nyomtatva tobb millio bankjegyen. Egy egyszeri rossz dontes a keret ugyeben - es orokre ezt kell horjda a szerencsetlen. Kesobb erdeklodtem, hogy a lezaras vajon hagyomany miatt tortent-e, mondjuk hogy "senki se emelkedjen a Kiraly feje fole". De hat nem, egyszeru biztonsagi okai vannak. Belegondolva, hogy hany feluljaro volt csak ezen az egy uton, es mekkora forgalmat kellett elterelni, nem olcso eme kiralynak kozlekednie - talan helikopteren jobban megerne.
darkeye |