kozlekedes - metroThaifold es Bangkok elso es egyetlen metrojat a tegnapi napon nyitotta meg a Kiraly maga. Minden bizonnyal ez volt az elso es egyben az utolso alkalom is, hogy o maga ezzel az eszkozzel utazott. Eleg problemas volt ide metrot epiteni, holott a kozlekedes suruseg nagyon erosen indokolja. De Bangkok egy mocsarra epult varos, es mint ilyen, a talaja nem tul stabil. De japan technologiaval (tm) sikerult megoldani a problemat, es lam, a tervezetthez kepest egy honappal korabban mar meg is nyitottak. Hat, kicsit elkestek, en 5 nappal ezelott erkeztem. A metro tokenes rendszeru, mint regen a New York-i volt. Jelenleg egysegaron, 10 Baht-ert lehet tokeneket venni, am egy honap mulva mar attol fugg majd a token ara, hogy milyen messzire megy vele az ember (lasd Washingtoni metro). Belepeskor terdelzaro kapuk akadalyozzak a bejutast, am ha az ember a kis fekete korongnak kinezo tokenjet a kapu ele tartja, az beengedi. Kifele a token kis resbe dobasaval lehet jonni. A jelek szerint lesz utazo kartya is, gondolom a washingtonihoz hasonloan az majd szepen levonogatja a megfelelo utert jaro dijat. A metroallomas a kocsiknal a japanban nehol lathato megoldassal elvalasztja a metrosint a varakozotertol. Az uvegfalon elore meg vannak az ajtok, amihez majd a metrokocsi ajtajai illeszkednek. Jo japan minta szerint fel is van festve, hogy hol lehet sorbaalni / hova kell tulekedni meg mielott maga a szerelveny megjon. Az egesz meg nagyon uj es nagyon tiszta. Persze az egyenruhas or nem hagyhato ki itt sem - az egyenruha mindennel fontosabb Thaifoldon. Maguk a metroalkalmazottak pedig szep feher ingben vannak - ami tisztasagukat mutatja. Az egyik kezeben pedig hangos beszelo volt, amin keresztul magyarazta az embereknek, hogy tessek a mozgolepcson lefele faradni. Alternativ megoldaskent lehet rendes lepcson is menni, ill. van lift is. A metroallomas kornyken pedig mar egy nap alatt kialakult egy bike-taxi allomas is. Mint a hangyak a cukros-vizre, a helyiek gyorsan kihasznaljak a lehetosegeket..
darkeye |